نگاشته شده توسط: عقیده و جهاد | آوریل 8, 2010

ناکامی در جنگ افغانستان حتمی است

ناکامی در جنگ افغانستان حتمی است

یک روزنامه غربی در گزارشی با اشاره به وضعیت افغانستان و بدبینی مردم انگلیس به این جنگ نوشت: واکنش منفی مردم بریتانیا به آمار تلفات نظامیان در افغانستان و عدم حمایت کافی از جنگ تلاشهای نیروهای امنیتی را در این کشور تضعیف می کند.

یک مقام ارشد ارتش انگلیس که هم اکنون در ولایت هلمند حضور دارد گفته است: واکنش منفی مردم انگلیس به آمار تلفات و بدبینی به جنگ افغانستان تلاشهای نظامیان را در خطوط جلوی جبهه تضعیف می کند.

وی افزود که در آینده نزدیک مردم انگلیس خواهان بازگشت اجساد نظامیان خود به شهر ووتون باست در جنوب غربی این کشور می شوند.

همچنین «مت بازلی» یک سرهنگ دوم در ارتش انگلیس به روزنامه ایندیپندنت گفت که هم اکنون ارتش بریتانیا نسبت به حمایت مردم از عملیات نیروهای امنیتی در افغانستان دچار یاس و ناامیدی شده است و مردم تلاشهای نظامیان را در شرایط بسیار دشوار در این کشور در نظر نمی گیرند.

ایندیپندنت در همین حال به نقل از ژنرال «سر دیوید ریچاردز» رئیس ارتش انگلیس می نویسد: حمایت مردم بریتانیا از جنگ افغانستان حیاتی است. همچنین فرمانده سابق نیروهای ویژه هوایی انگلیس در افغانستان درباره عدم حمایت کافی مردم از جنگ و شکست در افغانستان هشدار داده است.

همچنین با وضعیت دشوار کنونی در افغانستان نگرانی های زیادی وجود دارد که طالبان دوباره حملات خود را در این کشور از سربگیرند و تلاشهای زیادی را برای کشتار بسیاری از نظامیان انجام دهند که با همین اقدام منجر به کاهش حمایت مردم از ادامه جنگ افغانستان و تشویش افکار عمومی درباره جنگ خواهند شد زیرا در این صورت مردم خواستار خروج نیروهای امنیتی خود از افغانستان خواهند شد.

این روزنامه انگلیسی پیشتر در گزارشی نوشته بود: با افزایش بدبینی ها درباره جنگ افغانستان بسیاری از نظامیان امید خود را برای ادامه و پیروزی در جنگ از دست داده اند و موقعیت هر روز در این کشور بدتر می شود.

منبع: سنی نیوز


پاسخ

  1. بله خدا کنه جنگ تمام شود
    و خون خونریزی قطع شود
    اقا ترو خدا این پاک نکن قل دیگه حرف بیجا نزنم
    من فقط چندتا سوال داشتم انا هم فهمیدم فقط حرفهای منو
    پاک نکن مرسی


بیان دیدگاه

دسته‌بندی